Spí se vám dobře?

Spí se vám dobře?

Klidný a dostatečný spánek je samozřejmě pro naše fyzické i duševní zdraví a pohodu hodně důležitý. Když nám schází, měli bychom začít jednat. Je potřeba rychle zjistit, kde je problém.

 

bed-945881_640

 

Zdravotní obtíže řešíme včas

Někdy může být na vině naše onemocnění nebo nápor na psychiku, když si procházíme nějakým náročným životním obdobím. To je pak samozřejmě potřeba řešit s odborníky. Trable se spánkem bývají časté také u žen v náročné době menopauzy. Jejich organismus prodělává hormonální změny a noční buzení způsobené nejčastěji návaly horka jim dovede hodně znepříjemnit život! Pomohou nejen léky, ale také úprava životního stylu, dostatečný pohyb, kvalitní potraviny i vhodné potravinové doplňky obsahující ty nejlepší přírodní produkty. Například takový kotvičník pro ženy v tomto období může znamenat velkou pomoc a úlevu!

 

 

 

ložnice modro bílá

 

Vytvoříme v ložnici „oázu klidu“

Často je ale problém v naší ložnici. Je potřeba ji také pořádně zkontrolovat. Vždyť „jak si kdo ustele, tak si také lehne“! Tato místnost má být v našem domově tou nejklidnější. Neměl by nás rušit hluk z ulice ani společných chodeb a stoupaček v bytových domech. Většinou je také nevhodné, udělat si „sousedy přes stěnu“ z našich odrostlejší potomků. Jejich aktivity a denní životní rytmus může rodiče dost rušit. Další disharmonii si ve své odpočinkové místnosti můžeme vytvořit, když si z ní uděláme přeplněné skladiště často opravdu již nepotřebného nábytku i jiných věcí. V ložnici by mělo být pouze to, co slouží jejím obyvatelům! Z nábytku je nejdůležitější postel s kvalitní matrací. Jinak to nepřeháníme. Stačí přidat noční stolky, šatní skříň, prádelník, případně kosmetický stolek a židli nebo křesílko. Dále musíme myslet na to, že pro klidný spánek je nejlepší ložnice chladnější (stačí 17 až 19 °C). Méně topíme, pravidelně větráme. Vzduch by neměl být moc suchý. O správnou vlhkost se kromě odpařovačů nebo zvlhčovačů dokážou postarat také dobře vybrané druhy rostlin.